dimarts, 13 de novembre del 2012

Les escoles maten la creativitat?

Las escuelas matan la creatividad?

Do schools kill creativity? Sir Ken Robinson




<< Vaig ensenyar la meva obra mestra a les persones grans i els vaig preguntar si el dibuix els feia por.

Em van respondre: Per què hauria de fer por un barret?

El meu dibuix no representava un barret. Representava una boa que digeria un elefant. Aleshores vaig dibuixar l'interior de la boa, perquè les persones grans ho poguessin entendre. Sempre necessiten explicacions.

Les persones grans em van aconsellar que deixés estar els dibuixos de boes o bertes i tancades i que més valia que m'interessés per la geografia la història, el càlcul i la gramàtica. Així va ser que vaig abandonar, a l'edat de sis anys, una magnífica carrera de pintor. 

Les persones grans no entenen mai res, totes soles, i per als nens és molt pesat haver-los de donar sempre explicacions i més explicacions >>  El Petit Princep


1 comentari:

  1. Cert! No havia llegit aquesta publicació però si era això el que volia destacar en l'altre comentari. Gràcies Carla!
    Cristina Sanmartín

    ResponElimina