dijous, 1 de novembre del 2012

CONÈIXER, DESCOBRIR I APRENDRE JUNTS a través de la ciència

És natural agrupar els i les alumnes per anys de naixement enlloc de per desenvolupament maduratiu o interessos personals?

És natural que tots els nens i nenes tinguin uns únics llibres estandarditzats i basin en ells tot el seu aprenentatge; enlloc de poder enriquir-se manipulant i consultant multitud i diverses fonts d'informació?

És natural que a tots i totes se'ns obligui a aprendre d'una mateixa i única manera?

És natural callar quan tens inquietud per saber, conèixer i aprendre?

És natural no poder aixecar-te de la cadira quan estàs il·lusionat, motivat pel que fas i ple d'energia?

És natural que totes les persones hagin de plasmar la seva visió de la realitat, el seu pensament i el seu aprenentatge de la mateixa manera i en el mateix format de fitxa estandarditzada?

És natural "obligar a fer" quan justament s'aprèn "gaudint del que fas"?


Matem la creativitat dels menuts i menudes quan els escolaritzem?

Matem la curiositat i ganes d'aprendre, innates a les persones, tancant-les dins l'aula?

Carla Badia

Projecte educatiu, metodologia de l'escola El Roure Gros de Santa Eulàlia de Riuprimer:



Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada